Gartner’ın 2015 Magic Quadrant Raporunun Şifreleri ve Önemi

GMQ

Geçtiğimiz Mayıs ayının sonuna doğru Gartner, iletişim merkezleri altyapısı (CCI) sunan tedarikçileri karşılaştırmalı olarak incelediği 2015 Magic Quadrant raporunu yayınladı. Genesys bir kez daha Lider olarak ilan edildi. Aslında bu, arka arkaya lider olarak ilan edildiğimiz yedinci sene ve ayrıca yine yedinci kez de Liderler arasında Vizyon Bütünlüğü konusunda en iyi pozisyona sahip şirket olarak ilan edilmiş oluyoruz.

Daha fazla bilgi için İletişim Merkezi Altyapısı hakkında Gartner 2015 Magic Quadrant raporuna buradan ulaşabilirsiniz.

Yukarıdaki grafik Gartner, Inc. tarafından daha geniş kapsamlı bir araştırma belgesi içerisinde yayınlanmıştır ve tüm belgenin içeriğine bağlı olarak yorumlanmalıdır. Gartner tarafından yayınlanan belge istendiği takdirde Genesys tarafından sunulacaktır.

Bu konuda detaylı bilgisi olmayanlar için, Gartner tarafından yayınlanan Magic Quadrant raporları hem vizyon bütünlüğü hem de uygulama becerisi ekseninde teknoloji sağlayıcısı şirketleri karşılaştırmalı olarak değerlendiriyor. Rapor bu alandaki şirketleri vizyoner, niş oyuncu, girişken ve lider sınıflarından oluşan dört alandan birisine görsel olarak yerleştiriyor.

Peki bu durum pazardaki potansiyel İletişim Merkezi Altyapısı müşterileri için ne ifade ediyor?

Peki bu durum, iletişim merkezi çözümlerini değerlendiren ve tümünden bir anlam çıkarmaya çalışan iletişim merkezi ve BT yöneticileri için ne anlama geliyor?

Bizim bakış açımızdan çok şey ifade ediyor. Ve iletişim merkezi çözümlerinin potansiyel müşterileri olan sizler için de çok şey ifade etmeli. Aşağıda, İletişim Merkezleri için yayınlanan Magic Quadrant raporunu size müşteri deneyimi çözümlerinizi yenilerken yardımcı olabilecek değerli bir araç olarak kullanırken dikkate alanabileceğinizi düşündüğümüz beş yolu bulabilirsiniz:

  1. Pazarın Vizyonunu anlayın: İletişim Merkezi Altyapısı tedarikçilerinin vizyonunu öğrenmek listelenen tedarikçilerin çözümlerini değerlendirmek ve bu çözümlerin gelecekte de ne kadar etkin ve geçerli olacağını anlamak açısından faydalı olacaktır. RFP’ler oluştururken, olası çözüm senaryolarını belirlerken ve şirketinizin müşteri deneyimi stratejisi ile nasıl uyum sağlayacağını anlamak açısından teknolojinin durumunu bilmek önemlidir. Pazarın ve tedarikçilerin nasıl listelendiğini, pazarın nereye yönlendiğini ve yeniliklerden hem bugün hem de yıllar sonra nasıl yararlanabileceğinizi anlamak için harcayacağınız zamana değecektir.
  2. Muhtemel Müşterilerden Yararlı Bilgiler alın: Gartner Magic Quadrant raporu potansiyel müşterilerin teknoloji ve hizmet ihtiyaçlarına en iyi şekilde çözüm sağlayacak kararları vermelerine veya kendilerine özel sorunlarını çözmelerine yardımcı olur. İster birden fazla çözüm yerine “en iyi paketi” sunan tek bir tedarikçi ile çalışıldığında sağlanan değeri anlamak veya ister bulut gibi yeni alanları keşfetmek için olsun Gartner, potansiyel müşterilerin akıllı kararlar almalarına yardımcı olan özgün ve değerli bilgiler sunmaktadır.
  3. İletişim Merkezi Altyapısı ile CRM arasındaki farkı görün: İletişim merkezleri genellikle tüm müşteri iletişiminin merkezi halindedir. Bu yüzden İletişim Merkezi Altyapısı (CCI) ile CRM Müşteri Etkileşim Merkezi (CEC) pazarındaki farklı fonksiyonları bilmek kritik önemdedir. Gartner raporuna göre CCI çözümleri çoklu kanal etkileşimlerini yönlendirebilmektedir fakat “ses ve telefon önemli bir rol oynamaktadır.” Buna karşın rapora göre CEC çözümleri “ses dışındaki kanallara odaklanma eğilimindedir”. Platformlar arasındaki bu tek farkı öğrenmek müşteri deneyimi altyapınız için kritik bir rol oynayabilir.
  4. Pazardaki En Son Trendleri ve Sektörün Yönelimini öğrenin: Gartner, Magic Quadrant raporlarını hazırlarken pazardaki gelişmeler konusunda sahip olduğu oldukça büyük bilgi birikiminden yararlanmaktadır. Potansiyel müşterilere pazarın en üst seviyeden görünümünü ve yenilikler ve konsolidasyon konusundaki son gelişmeleri sunmada sektörde liderdir. Pazarın veya teknolojilerin nereye yönlendiği konusunda bilgi almak istiyorsanız Gartner en son durumu sunmaktadır.
  5. Rakip Tedarikçilerin Objektif Görünümü: Gartner Magic Quadrant raporları pazardaki tedarikçiler hakkında kapsamlı rekabet analizleri yapmaktadır. Tedarikçiler çalışmaya katılmadan önce bir dizi ön gereksinime uyum sağlamak zorundadır ve bunlar arasında ürünün genişliği ve derinliği de yer almaktadır. Ayrıca Gartner katılımcı tüm firmalarla mülakatlar gerçekleştirmekte, bu firmaların müşterileri ile görüşmekte ve sunulan görüşleri sorgulamaktadır. Rekabetin pazardaki görünümü konusunda daha fazla bilgi istiyorsanız Gartner Magic Quadrant raporları başlangıç için iyi bir yerdir.

Fakat sadece bizim sözümüzle hareket etmeyin – kendiniz öğrenin!

Daha fazla bilgi için İletişim Merkezi Altyapısı hakkında Gartner 2015 Magic Quadrant raporuna buradan ulaşabilirsiniz.

Daha fazla bilgi almak ve Genesys’in mobil etkileşimlerinizi ve diğer dijital kanallarınızı yönetmede size nasıl yardımcı olabileceğini görmek için Genesys Müşteri Deneyimi Platformunu inceleyin. Müşteri Deneyimi konusunda pazar lideri Genesys hakkında daha fazla bilgi almak için www.genesys.com/tr web sitesine göz atabilir, bu makale gibi pek çok içerikten güncel olarak haberdar olmak ve tartışmaya katılmak için Genesys Türkiye’yi FacebookTwitter (@GenesysTurkey) ve LinkedIn‘den takip edebilirsiniz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s